oh kwan ku......




minggu nie aku rase memang kepala otak aku penuh ngan masalah je......yang kelakar tu boleh dikatakan 90% masalah tersebut bukan masalah aku pun.....tpi disebabkan aku nie mesra alam sikit.......so tak pasal-pasal aku terbabit sekali.......nyampah tul lah aku..... klo leh aku tak nak adew kaitan pun ngn isu pergaduhan tersebut.......yang lagi best tu aku difitnah pulak tu.....fuck you......kepada sesiapa yang fitnah aku tu......... k lah kat bawah nie aku ade senarai kan beberapa kes yang aku terbabit tersebut.......



kes 1
kes nie lagi x berkaitan ngan aku.......yang aku geram tu....tibe-tibe lak aku di fitnah lak......pada hal aku tak taw pe2pun.....yang aku geram tu dak yang fitnah aku tu memang aku dah geram ngn die sejak tahun lepas lagi......  kalau nk taw lebih lanjut leh bce post aku yang ni => permulaan minggu yang mnyedih kan... tapi apa-apa pun kat sini aku nk tegas kan aku tak ada kaitan langsung ngan kes ni....so jangan pandai-pandai nk libat kan aku pulak.....ok...



kes 2 
ok....yang nie adew kaitan ngn kawan2 sekelas aku......ntah pew2 ntah.....aku pun tak berapa taw sngat pasal kes nie......pasal form 6 lah....tpi kes pertama pun ade kaitan ngn form 6 gak......tapi yang penting aku  tak nak terjebak ngn kes nie......cukup lah ngn kes pertama tadi aku pening kepala.....so aku kalo leh aku diam kan jew dalam kes kedua nie........cume aku nk komen sikit kes kedua ni kalau leh kite sesama rakan sendiri tak yah lah nk gaduh2.......gaduh2 pun last2 nanti jumpe dalam kelaz orang yang sama gak....betul tak???? dah lah kelaz kitew tu sikit....nanti kalau dah gaduh ape yang tinggal....and tak payah lah nak buruk-buruk kan kawan sendiri nie....ape faedah nye???...memang tak ada faedah pun.......x kan lah pasal jantan kite nak buruk2 kan kawan sendiri......jantan leh carik lah tapi kawan kita leh ganti ke???? 



kes 3
yang nie pulak x dew kaitan langsung ngan abang form 6....kes nie berkaitan ngn kawan baik aku......kes nie x dew lah smpai gaduh de......tpi kalau lame-lame nanti aku rase maybe ade yang terasa lak......kwan aku nie ade problem sikit ngan sorang minah nie....minah nie suke ambik port tempat duduk die kat dalam lab....so kwan aku nie macam marah lak....ye lah ape perasaan korang bile tempat duduk korang yang dah setahun korang duduk tu tibe-tibe orang lain yang duduk....mesti korang bengang kan???? tpi tu aku tak nak lah ulas ngan lebih lanjut....cume aku bengang gak ngn minah tu.....sebab die suke buruk kan aku kat adik sepupu aku......agak-agak lah bai......ko fikir bile ko buruk kan aku tu adik sepupu aku tak cer kat aku ke....mesti lah adik sepupu aku tu sampaikan kat aku.....ape lagi berbulu lah telinga aku dengar.......pas tu kawan-kawan aku yang lain nie tak suke ngn minah tu lak pasal die suke sangat membangga kan diri die.....macam die tu perfect lah dalam semua perkara....please ok....x dew sesiapa pun yang sempurna.....wahai cik kak oii....... kalau ko nak orang lain suke kan ko......ko tolong lah kurang kan ego ko tu sikit.....kat atas bumi nie bukan ko jew yang sempurna ok......and x payah lah nak buruk kan nama orang lain.....bukan ade faedah pun..... betul tak????



moral dalam kes-kes ni.......x payah lah nak percaya sangat ngan abang form 6 tu.......diorang nk kenal korang pun juzsukasuki je........saje nk abis kn form 6 diorang.....klo diorang mntak couple pun bukan nak couple betul2 pun......ape korang fikir diorang nie betul-betul nk buat korang bini ke......x adew mkne nye de......so x payah lah nk gaduh tak tentu pasal nie and tak payah lah nak syok sendiri konon nyew mamat tu suke kat korang.......pada hal mamat tu nk usya orang lain....orang lain lak yang perasan..emmm....jngan disebabkan laki kita gaduh sesama sendiri....betul tak???? and sebagai seorang rakan aku rase tak perlulah nak buruk kan rakan kita sendiri sebab x ade faedah pun......jngan fikir bile ko buruk kan kwan ko tu dia tak akan tau....korang silap sebab bile kita buruk kan orang lain......gerenti suatu saat nanti orang tu taw gak.....biase lah mulut manusia......fikir mulut manusia nie leh percaya sngat ke nk simpan rahsie.......aku rase setakat nie aku baru jumpe beberapa umat manusia jew yang boleh simpan rahsie....yang selebih nye macam hampeh......senang cerita aku sebenarnye tak berapa suka lah kawan2 aku gaduh....tak best lah kalau gaduh2 nie.........aku lebih suke kalau kita semua jadi kawan baik sampai bile-bile.....and last sekali aku mohon maaf dari ujung rambut sampai ujung kaki kalau sesiapa yang terbace blog aku nie die terasa sebab aku bukan nak malukan or nak buruk kan korang cume aku nak korang sedar atas ape yang korang lakukan......kalau leh aku nk kwan ngn korang sampai bile2 sebab aku sayang sangat kat kwan2 aku semua......




No comments:

Post a Comment