ujian bulan 2.......ujian bulan 2.......

firstly, sebelum aku cer pasal ujian bulan 2 aku nk gelak jap......hahahahahahahaha............aku gelak sebab ujian blan 2 nie aku hancur......gila x aku......ujian hancur pun leh gelak lagi......abis tu x kn nk bersedih 7 ari 7 malam kot sebab ujian teruk.....relax lah der....setiap kejayaan bermula dengan kegagalan.........yes....memang btul ujian bulan 2 nie aku teruk tpi jngn x caye bile SPM nanti aku dapat result gempak.......aku saje cool dulu baru2 niew......mlas nk wat2 pandai.......huhuhuhu.......aku saje nk wat suprise wktu result SPM kluar esok.......tpi ujian bulan 2 niew memang aku kene bebel lah ngn mak aku.....ayah aku cam aku jew cool......mak aku jew kecoh sikit......mak aku membebel apew entah.......tpi dialog die lebih kurang cm niew lah.......


mak aku : adik.....(dalam nada marah)........ape markah ujian ko semua  rendah niew.......nie add math lak tu     
               yg pling rendah.....

aku : alah mak nie baru jew ujian bulan 2........sjo jow adik dapat markah rendah.......(cakap dalam nada 
         perlahan)

mak aku : kalo ujian bulan 2 ko dah macam nie mcam new lah ko punyew spm nanti....risau mak .....ko 
                jangan leka ngn internet jew dah......klo mak tngok ko asyik malas jew nk berlajar lgi jngn kate 
                brodband ko.... telefon ko pun mak ambik nanti......belajar adik...SPM dah  x lama   
                lgi.....blablablablablabla dan seterusnya entah ape lgi ntah mak aku bebel.......malas nk dengar sbb 
                majoriti yg mak aku  bebel bende yg same jew....

aku : aku diam jew sebab x berani nak jawab....sebab kalo difikir-fikir kn semua yg mak aku cakap tu ade 
        kebenarannye.......aku niew yg mlas nk belajar......memang patut mak aku marah pun......aku kene bukti 
        kn kt mak aku yg SPM nnti aku akan dapat result the best nyew......

ayah : sepanjang mak aku membebel ayah aku diam jew....malas nk cakap pew2.....sebab ayah aku kalo  
           dah dapt membebel 3 ari 3 malam pun x abis...... :)


so pengajarnnya aku dah tak leh main2 lagi....sebab SPM dah makin tiba.......semua yg mak aku membebel tu akan aku jdi kn pembakar semangat kapada aku.......markah ujian bulan2 niew lak menjadi pengajaran kepada aku supaya belajar bersungguh-sungguh lagi........

No comments:

Post a Comment